Rend és rendetlenség az állomáson

    133

    Az elmúlt hétvégén kézzel irányították a Dózsa György úti sorompót, mert nem működött a biztosítóberendezés a tárnoki vasútállomáson – tudta meg szerkesztőségünk az állomásfőnöktől. Ez a szünet kellett ahhoz, hogy a berendezést teljes egészében üzembe helyezzék és az állomás mind a négy vágányán szerelvények közlekedhessenek.

    Egy forgalomlassító munka tehát befejeződött, azonban az elkövetkező időszakban is nagy késésekre, torlódásra és hosszabb csukott sorompóra továbbra is számíthatunk. Tárnok és Érd felső között ugyanis jelenleg felszedték az egyik sínpárt, így a szembe jövő szerelvényeknek meg kell várniuk a másikat. Ráadásul a MÁV-nál szigorú a vonatok sorrendje: például az Eurocity és Intercity vonatok nem, vagy csak minimálisat késhetnek, ezért sokszor a személyvonatoknak állniuk kell, hogy az IC-nek szabad útja legyen. Ahogy megtudtuk ez elsősorban a reggeli és délutáni időszakban jelent gondot, vagyis amikor az emberek munkába, iskolába mennek vagy jönnek haza. Az állomás dolgozói szerint a Dózsa György úti sorompónál sem valószínű, hogy javul a helyzet mindaddig, amíg csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok. A sorompó ugyanis automatikusan záródik, ha egy szerelvény az úgynevezett behatási pontra ér – ez pedig a 3,2 km hosszú tárnoki vasútállomás esetében azt jelentheti, hogy bár az egyik vonat épp elhagyja ezt a pontot és a sorompó felnyílna, azonban a torlódások miatt a másik szerelvény már elérte azt, azaz a sorompó azelőtt záródik le újra, mielőtt felnyílna.

    Egy kicsi rend azonban a káoszban is lesz: ha semmi rendkívüli nem történik, akkor a Székesfehérvár felé közlekedő vonatok az 1. és 2. vágányra, a Budapest felé menők a 3. és ritkán a 4. vágányra érkeznek. Azonban változás bármikor lehet, ezért a MÁV dolgozói azt kérik minden utazótól, hogy figyelje a hangosbeszélőt is!

    A peronok murvás átjárón való megközelítése miatt az állomás dolgozói folyamatosan rettegnek a balesetektől, ám amíg az aluljáró el nem készül, csak ez az ideiglenes megoldás lehet a 3. vágány megközelítésére. Az aluljáró elkészültét a kivitelező augusztus végére ígérte, azonban azt hátráltatta, hogy a vízművek egy vízakna és vízóra áthelyezéséhez csak hosszas egyeztetés után járult hozzá. Ezután állíthatták fel azt a villanyoszlopot, amelyik az aluljáró bejáratát világítja meg. Most a támfalak készülnek és halad a bejárat építése is. Hátra van viszont a mozgássérült liftek beszerelése és a műszaki átadás is.

    Az állomásépület ugyan elkészült, ám ott is a műszaki átadásra még várnak. A parkoló felől viszont a busszal érkezők már aszfaltozott járdán közelíthetik meg a peronokat.

    Tárnokhír info