Összefogás a vasút védelmében

    50

    Sok milliárd forintért épül újjá a 30a és 40a vasútvonal, vagyis a Kelenföld-Érd, illetve Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal, épp ezért fontos a megóvásuk. A tapasztalatok szerint ha nem vigyázzák ezt a vonalat – sok másikhoz hasonlóan – 2-3 év alatt lepusztítják a vandálok – hangzott el a fórumon.

    A MÁV képviselői ismertették, eddig mit tettek, illetve szándékoznak tenni az épületek, peronok, váltók és egyéb berendezések megóvása érdekében. Amíg nem sikerül mindenhová őrt állítani (ami évente 22 milliárd forintba kerülne), társadalmi összefogással és jó szervezéssel pótolják az anyagiakat. A graffitik ellen műalkotásokkal igyekeznek védekezni – ez a módszer már több állomáson bevált. Számos biztonságtechnikai eszközt telepítenek, egyebek mellett 181 térfigyelő kamera vigyázza a területet. A vasútőr csapat folyamatosan ellenőriz, járőrözik. Emellett több lakossági programot indítanak elsősorban a fiatalok körében, hogy magukénak érezzék, és ezáltal óvják a vasutat.

    A MÁV szakemberei azonban úgy látják, erőfeszítéseik mit sem érnek a lakosság aktív közreműködése, segítsége nélkül. Ehhez kértek segítséget a települési vezetőktől: nagyobb rendezvényekről tájékoztassák a MÁV-ot, hogy előre felkészülhessenek, mert ilyenkor nagyobb a rongálásveszély. Kérték, hogy a közterület-felügyelők sűrűbben járőrözzenek a vasútállomások környékén. Ugyanezt kérik a rendőrségtől valamint a polgárőröktől is, valamint azt is, hogy tájékoztassák szórakozóhelyek zárásáról, meccsekről, diszkókról.

    Tárnok önkormányzata képviseletében Szolnoki Gábor polgármester a társadalmi összefogás szükségességét hangsúlyozta és azt mondta, az önkormányzat minden információt megad, amivel csak segítheti a vasútvonal legszebb állomásának megóvását. Szolnoki Gábor a tarnokhir.hu-nak elmondta, a helyi akcióterv kidolgozására januárban egyeztet az itteni szakemberekkel: rendőrökkel, közterület-felügyelőkkel, Tárnokőrökkel, pedagógusokkal, kommunikációs szakemberekkel.

    tarnokhir.hu