MÁV, aluljáró, parkoló

    320

    A vasútrekonstrukció befejezése után mind az aluljáró, mind a parkolók tulajdonosa a MÁV lesz. A vasúttársaság azonban azt szeretné, hogy ezen létesítmények üzemeltetésének terheit megosszák a társaság és Tárnok önkormányzata között, hisz egyiket sem csak a vasútra érkezők használják. Az egyeztetés már tavaly megkezdődött, a vasúttársaság ki is dolgozott egy tervezetet, amelyet hétfőn vitattak meg. Eszerint az aluljáró takarítása és téli síkosságmentesítése helyi feladat lenne, a villanyszámlát, illetve a lámpák, izzók cseréjét pedig fele-fele arányban fizetné a vasúttársaság, illetve az önkormányzat. A P+R parkolók esetében a villanyszámláról, illetve a térfigyelő kamerák üzemeltetéséről még tovább egyeztetnek, az utakat az önkormányzat takaríttatná, a szemétszállításról pedig a MÁV gondoskodna.

    A szerződéstervezet aláírása előtt, akkor is, ha annak tartalma ellen nincs kifogás, az önkormányzatnak tudnia kell, ez várhatóan mekkora költséget jelent, mert azt a költségvetésben a településnek terveznie kell. Épp ezért Tárnok nevében Szolnoki Gábor polgármester adatokat kért a másik féltől az üzemeltetés várható költségeiről. A karbantartásé persze nagyban függ a tárnokiaktól is, hisz minél kevesebb a rongálás például az aluljáróban, annál kevesebbe kerül annak üzemeltetése.

    A MÁV munkatársai ígéretet tettek arra, hogy a döntéshez szükséges adatokat egy héten belül megadják a műszaki irodának. Emellett az egyeztetésen elhangzott az is, hogy a hatóság végre megadta az engedélyt az aluljáróbeli liftek beszereléséhez és üzemeléséhez, így lassan hivatalosan is átadják az aluljárót és a peronokat csak onnan lehet majd megközelíteni.

    tarnokhir.hu