50 ezredik ügyfél a Pest megyei kormányablakokban

    44

    Az Új Alaptörvény egy példányát és emléklapot vehetett át dr. Pákó-Lázár Zsuzsanna érdi lakos március 20-án abból az alkalomból, hogy Pest megyében 50 ezredik ügyfélként tért be az Érdi Kormányablakba. A hölgy a köszöntés alkalmából elmondta, szívesen veszi igénybe a Kormányablak szolgáltatásait, mert itt egy helyen és gyorsan lehet elintézni több ügyet is.

    „Legfontosabb célunk egy olyan ügyfélbarát rendszer kialakítása, ahol az embereknek semmi mást nem kell tudniuk, mint azt, hogy hol van a lakóhelyükhöz legközelebb eső kormányablak.” – hangsúlyozta az esemény kapcsán Szabó Erika államtitkár, s hozzátette, év végéig az egyablakos ügyintézés helyszíneként több mint 300 helyszínen nyílik kormányablak az országban, minden olyan településen, amely járási székhely, illetve ahol okmányiroda működik. Szabó Erika külön kiemelte, példaértékű és az országban egyedülálló, hogy Pest megyében mind a 18 járási székhelyen ügyfélbarát nyitva tartással, reggel 8 és este 20 óra között várják az okmányirodák az ügyeiket intézni kívánó állampolgárokat.

    Tarnai Richárd, Pest megyei kormánymegbízott az ünnepség kapcsán elmondta, a megyében jelenleg működő három kormányablakban, Cegléden, Érden és Vácott összesen 28 964 ügyfelet fogadtak 2012-ben – ez egyharmaddal több, mint a korábbi évben –, és 36 833 sikeres ügyintézést végeztek a szakemberek. A legnépszerűbb ügyköröknek a korábbiakhoz hasonlóan tavaly is az ügyfélkapu létesítése és a családtámogatási ügyek bizonyultak. A kormánymegbízott hozzátette, a növekvő ügyfélforgalmi adatok is azt bizonyítják, hogy az egyablakos ügyintézést szeretik az emberek, egyre népszerűbbek a kormányablakok.

    Aradszki András, a település országgyűlési képviselője örömének adott hangot, hogy a kormány elkötelezett az európai szintű közigazgatás kialakítása mellett. „Az a célunk, hogy az állammal kapcsolatos ügyek intézése a magyar társadalom egésze számára a legmodernebb szintű szolgáltatást jelentse” – emelte ki a képviselő.

    forrás: Pest Megyei Kormányhivatal