Hivatalosan is átadták a Kelenföld és Tárnok közötti vasútvonalat

    284

    Ünnepélyes keretek között Tárnokon adták át az elkészült Kelenföld Tárnok vasútvonalat. A nosztalgiavonat megérkezése után a kivitelező DSE konzorcium és a Siemens képviselőke készre jelentette a beruházást, majd azt Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár és Dávid Ilona, a MÁV Zrt. vezérigazgatója hivatalosan is átadta a forgalomnak. Az ünnepélyes átadón jelen voltak az érintett vonalszakasz polgármesterei, országgyűlési képviselők, valamint a tárnoki képviselő-testület tagjai, és a polgármesteri hivatal vezetői is.

    A most átadott 26 kilométeres szakasz a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának második üteme. A Kelenföld és Tárnok között elvégzett korszerűsítési munkálatok nettó 30,9 milliárd forintba kerültek.

    A tárnoki vasútállomás teljes rekonstrukción esett át. A kibővített vasúti pályák és széles peronok miatt a korábbi állomásépületet is le kellett bontani, hisz annak a korábbi helyén most az 1. vágány húzódik és új, a XXI. századi igényeknek megfelelő épületet kellett építeni. Ugyancsak megfelel a kor igényeinek, hogy a peronok aluljárón keresztül közelíthetők meg és felvonók segítik a mozgáskorlátozottak közlekedését.

    Az új pályaszerkezetnek köszönhetően pedig a vonatok az eddig lassújelekkel, 40-60 kilométeres sebességkorlátozással terhelt vonalon 120-160 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd, a 15,4 milliárd forintos biztosítóberendezési munkálatok év végi befejezése után.

    A közel 70 kilométeres teljes Kelenföld-Székesfehérvár vonalszakasz korszerűsítésének célja az érintett települések megközelíthetőségének javítása, a vasúti személy- és áruszállítás részarányának növelése, a 7. számú főút és az M7 autópálya tehermentesítése – áll a NIF Zrt. közleményében.

    Az átépítés javítja az elővárosi és régiók közti közlekedés feltételeit, gyorsítja a Velencei-tó és a Balaton térségének elérhetőségét. A Tárnok és Székesfehérvár között nettó 54,8 milliárd forint értékben felújított pályarészt tavaly decemberben adták át.

    A 26 kilométeres Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz az V. páneurópai korridor és az elővárosi közlekedés egyik kimagasló forgalmat bonyolító része. A rekonstrukció során átépítették a kelenföldi, tárnoki és nagytétényi állomásokat, az albertfalvai, budafoki, Érd alsó és tétényligeti megállóhelyet. Nagytétény állomás utasforgalmi szerepét a Kastélypark nevű új megállóhely veszi át.

    A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával valósulnak meg.

    A beruházás folytatásaként megújul az elsősorban nyaranta nagy forgalmat bonyolító, Keszthelyig tartó dél-balatoni vasútvonal is. A két ütemre bontott fejlesztés kivitelezési közbeszerzései jelenleg zajlanak. Az eljárások eredményes lezárása esetén a munkálatok jövő tavasszal megkezdődhetnek a Lepsény és Balatonszentgyörgy közötti, összesen 75 kilométeren.

    A teljes Balaton-parti szakasz korszerűsítése 2015 nyarára befejeződhet. Így két év múlva akár már 80 perc alatt Siófokra, 160 perc alatt Keszthelyre érhetnek a fővárosból a vonaton utazók.

    MTI – tarnokhir.hu