Hamarosan rezsipontok segítik a fogyasztókat

    202

    A fogyasztóvédelemhez kapcsolódó egyes törvények módosításának köszönhetően erősödhetnek a fogyasztói jogok Magyarországon.

    2014-ben fogyasztóvédelmi rezsi pontok jönnek létre országszerte, húsz rezsipont, minden megyeszékhelyen, valamint Budapesten.

    A rezsi pontok a kormányhivatalokhoz fognak tartozni. A kormányhivatalon belül a területi fogyasztóvédelmi felügyelőségekhez.

    Fő feladatuk lesz a fogyasztók tájékoztatása, tanácsadás és a segítségnyújtás. A fogyasztók tájékoztatást kaphatnak a villamos-energia-, földgáz-, távhő-, víziközmű-szolgáltatást és hulladékgazdálkodási közszolgáltatást érintő tudnivalókról.

    Felvilágosítást kaphatnak a fogyasztók által kezdeményezhető hatósági eljárásokról, ehhez segítséget is kapnak. Például ha úgy látják, hogy jogszabályt sértett a közműcég, segítenek az eljárás kezdeményezésében.

    A rezsipontok segítséget nyújtanak a szolgáltatóval történő kapcsolatfelvételben, a szolgáltatótól érkező, sokszor bonyolult válaszok, illetve számlalevelek értelmezésében.

    Segítenek részletfizetési, méltányossági kérelmeket is írni.

    A tegnap elfogadott törvénymódosítás a rezsicsökkentés védelmét szolgálja olyan módon is a közszolgáltatások ügyfélszolgálati területén is erősítjük a fogyasztói jogokat.

    A tegnapi módosítás szerint a szolgáltatók maximum öt percig várakoztathatják az ügyfelet a telefonos ügyintézés során.

    Vége van a háromnegyedórás zenehallgatásnak.

    Nemcsak a családok zsebén mérhető a rezsicsökkentés pozitív hatása, de számos fogyasztóvédelmi intézkedés is kíséri a rezsicsökkentést.