Miért van hosszan zárva a sorompó

    97

    A tárnoki vasutasoknak semmi befolyásuk nincs a sorompó működésére, azt egy automata számítógépes rendszer vezérli. Amikor egy vonat áthalad a vasúti pálya bizonyos pontján, a sorompó lezár, és amint egy másik ponton áthaladt, a sorompó automatikusan nyílik.

    A biztosítórendszer működésével kapcsolatosan megkerestük a MÁV illetékeseit is. Szerkesztőségünk ezt a választ kapta:

    “A Budapest – Tárnok – Székesfehérvár vasútvonalon, az immár megújult és átadott vasúti pálya után, a vasúti jelző- és biztosítóberendezést helyezik üzembe. Ezért jelenleg előfordul, hogy a vasúti fénysorompók használhatatlanná válnak, vagy hosszabb ideig látható rajtuk a kettő piros villogó fény. A kivitelező a rendszer véglegesítését ebben a hónapban végzi. Ezek a sorompórendszerek a biztonság érdekében a vonatközlekedés hatására működnek, úgynevezett távvezérelt üzemmódban. Magyarul: a fénysorompó, illetve fény-és félsorompó érzékeli a vonat közeledését, s a megfelelő időben működésbe lép, a vonat elhaladása után szintén. Az említett 20 perces zárva tartás nem üzemszerű, ezeket a jövőben megszüntetik, ahogyan a rendszert teljes körűen átadják.”

    fottás: MÁV, tarnokhir.hu