Hosszasan zárt sorompó

    195

    A sorompónál már a Fehérvári útig ér a sor Szolnoki Gábor polgármestert kereste meg az egyik tárnoki autós egy sokakat érintő problémával. A polgármester, mint közérdeklődésre számot tartó problémát, továbbította szerkesztőségüknek:

    „Az utóbbi időben nagyon megszaporodott, az értelmetlen hosszú idejű sorompó zárások száma. Sokszor 20-25 percig is zárva a sorompó, és gyalog megközelítve az látható, hogy egyik irányból sem jön, még messzebb sem a vonat. Nem tudom kik azok az sorompó-betyárok akik ezt intézik, de hogy nincsenek a helyzet magaslatán, az egészen biztos.

    Sikerült már emiatt késnem, mert az nem életszerű, hogy az ember 20 perces “sorompót” kalkulál a 10 perces útjába. Arról már csak félve teszek említést, milyen gyakran fordul elő az is, hogy Martonvásár irányából lépésben jön a vonat, és mi azt lezárt sorompónál végig asszisztáljuk, úgy 5 percen keresztül.

    Miért nem tud ez úgy működni, ahogy az elvárható lenne? Ez szerintem rossz, dilettáns szervezés.”

     

    A vasúttársaság megkeresésünkre a következő választ adta:

    A Budapest – Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukciója során üzembe helyezett új biztosítóberendezés műszaki beállítása és finomhangolása zajlott az elmúlt időszakban, ennek során eseti jelleggel valóban előfordult hosszabb zárva tartási idő. Az átjárókban való biztonságos közúti és vasúti közlekedésre kiemelt figyelemmel, ennek csökkentése érdekében a kivitelező szoftverfrissítést hajtott végre 2014. június 12-13-án – az éjszakai órákban – a biztosítóberendezésen. Azóta az érintett sorompók áteresztőképessége javult, így a lezárási idők csökkentek.
    A korábbi időszakos kényelmetlenség miatt a közúton közlekedők szíves megértését kérjük.
     
    MÁV Magyar Államvasutak Zrt.